REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ

Załącznik Nr 4
do Statutu Gminy Krupski Młyn

Regulamin komisji rewizyjnej
rady gminy Krupski Młyn

§ 1

Komisja rewizyjna zwana dalej "komisją" jest organem rady gminy powołanym do przeprowadzania kontroli działalności wójta gminy oraz podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy.

§ 2

Komisja działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym, statutu gminy oraz niniejszego regulaminu.

§ 3

  1. W skład komisji wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyłączeniem radnych pełniących funkcję przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rady gminy.
  2. Komisja składa się z czterech członków.
  3. Komisja jest wybierana spośród członków rady gminy w jawnym głosowaniu.

§ 4

Komisja podlega wyłącznie radzie gminy i działa w jej imieniu.

§ 5

Komisja podejmuje czynności kontrolne zgodnie z planem pracy oraz wyłącznie na zlecenie rady gminy.

§ 6

  1. Komisja pracuje według planów pracy, które przedstawia radzie gminy do zatwierdzenia.
  2. Rada może zlecić komisji przeprowadzenie kontroli o charakterze doraźnym.
  3. Zlecenie rady powinno szczegółowo określić zakres i przedmiot kontroli oraz termin, w którym należy dokonać kontroli.

§ 7

  1. Do kierowania pracą komisji, członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają przewodniczącego i jego zastępcę.
  2. Przewodniczący komisji:
    a) organizuje pracę komisji,
    b) zwołuje posiedzenia i kieruje obradami komisji,
    c) składa radzie gminy sprawozdania z działalności komisji.

§ 8

  1. Posiedzenia komisji zwoływane są przez przewodniczącego komisji lub jego zastępcę w miarę potrzeb.
  2. W posiedzeniach komisji mogą brać udział osoby nie będące członkami komisji, zaproszeni na posiedzenie oraz radni.
  3. Posiedzenia komisji są prawomocne gdy uczestniczy w nich minimum 3 członków.
  4. Uchwały lub wnioski (rozstrzygnięcia) zapadają w wyniku głosowania zwykłą większością głosów.
  5. W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie komisji.
  6. Z posiedzeń komisji sporządzany jest protokół.

§ 9

Rozstrzygnięcia komisji mają formę opinii lub wniosków i są przedkładane radzie.

§ 10

Komisja współpracuje z innymi komisjami oraz organizacjami społeczno-gospodarczymi działającymi na terenie gminy.

§ 11

  1. Podstawową formą działania komisji jest kontrola.
  2. Komisja bada pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności działalność gospodarczą i finansowa kontrolowanych jednostek oraz realizację uchwał rady gminy.

§ 12

  1. Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do rady gminy w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium (skwitowania) wójtowi gminy za miniony rok obrachunkowy. Wniosek przed podjęciem uchwały przez radę gminy powinien być zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
  2. Komisja wykonuje inne zadania zlecone przez radę w zakresie kontroli. Zlecenie to nie narusza uprawnień kontrolnych innych komisji.

§ 13

  1. Przewodniczący komisji zawiadamia wójta oraz kierownika jednostki kontrolowanej o zamiarze przeprowadzenia kontroli.
  2. Zawiadomienie powinno zawierać:
    a) tematykę kontroli,
    b) czas przeprowadzenia kontroli,
    c) potrzebę ewentualnego wcześniejszego przygotowania materiałów.

§ 14

Komisja uprawniona jest do:
        a) wstępu do pomieszczeń i obiektów kontrolowanej jednostki,
        b) wglądu do akt i dokumentów znajdujących się w kontrolowanej jednostce
            i związanych z jej działalnością,
        c) żądania od pracowników kontrolowanych jednostek ustnych i pisemnych
            wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli,
        d) przyjmowania oświadczeń od pracowników kontrolowanej jednostki.

§ 15

Członków komisji podczas przeprowadzania kontroli obowiązuje:
        a) przestrzeganie odpowiednich warunków i środków niezbędnych do
            przeprowadzenia kontroli,
        b) zachowanie zasad tajemnicy służbowej.

§ 16

  1. Kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do zapewnienia kontrolującym odpowiednich warunków i środków niezbędnych do przeprowadzenia kontroli.
  2. Działalność komisji nie może dezorganizować normalnego toku pracy kontrolowanej jednostki.

§ 17

Zadaniem komisji jest:
        a) rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego,
        b) ustalenie nieprawidłowości i uchybień, wykrywanie zaniedbań,
            niegospodarności i marnotrastwa oraz skutków i przyczyn ich powstania,
            jak również osób odpowiedzialnych za ich powstanie.

§ 18

  1. Z przebiegu kontroli komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji oraz kierownik jednostki kontrolowanej.
  2. W protokole ujmuje się fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne.
  3. Protokół powinien zawierać także:
    a) nazwę jednostki kontrolowanej oraz główne dane osobowe kierownika,
    b) nazwiska i imiona osób kontrolujących,
    c) zakres i przedmiot kontroli,
    d) czas trwania kontroli,
    e) ewentualne uwagi i zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej,
    f) wykaz załączników.
  4. Protokół z kontroli sporządza się w trzech egzemplarzach, tj.:
    a) 1 egzemplarz dla jednostki kontrolowanej,
    b) 1 egzemplarz dla przewodniczącego rady gminy,
    c) 1 egzemplarz do akt komisji.

§ 19

  1. W oparciu o wyniki kontroli komisja występuje z wnioskami mającymi na celu usunięcie stwierdzonych zaniedbań (nieprawidłowości), zapobieżeniu im w przyszłości oraz usprawnienia działalności, która była przedmiotem kontroli.
  2. Zalecenia mogą stanowić załącznik do protokołu.
  3. Wnioski, o których mowa w ust. 1, komisja kieruje do jednostki kontrolowanej i wójta gminy.

§ 20

Kierownicy jednostek, do których zostało skierowane wystąpienie, o którym była mowa w § 19 ust. 3, zobowiązani są do zawiadomienia komisji, w wyznaczonych terminach o sposobie wykorzystania uwag i realizacji wniosków.

§ 21

W razie ujawnienia przestępstw lub wykroczeń, komisja przekazuje sprawę organom ścigania z równoczesnym powiadomieniem organu nadrzędnego jednostki kontrolowanej.

§ 22

  1. Wynik swoich działań komisja przedstawia radzie gminy w formie sprawozdania podczas sesji rady gminy.
  2. Sprawozdanie powinno zawierać:
    a) zwięzły opis wyników kontroli (źródła, przyczyny ujawnionych
        nieprawidłowości, osoby odpowiedzialne),
    b) wnioski zmierzające do usunięcia nieprawidłowości,
    c) wnioski o podjęcie odpowiednich działań w stosunki do osób winnych
        powstałych nieprawidłowości.

§ 23

Przewodniczący komisji rewizyjnej zapewnia właściwą realizację postanowień niniejszego regulaminu.

Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
2003-06-25 13:15:03 Lilianna Dędek

Edycja

2003-06-25 13:06:03 Lilianna Dędek

Edycja

2003-06-25 12:51:19 Lilianna Dędek

Edycja

Liczba odwiedzin

8028

Podmiot udostępniający informację

Gmina Krupski Młyn

Czas wytworzenia informacji

Osoba wytwarzająca informację

Brak informacji

Czas publikacji

Osoba wprowadzająca informację

Brak inforamcji